#digitális oktatás

Tanév és járvány: „Mintha háborúba engedném a gyerekemet”
 

Tanév és járvány: „Mintha háborúba engedném a gyerekemet”

Kihívás elé állíthatja a családokat a tanévkezdés a vírushelyzet miatt, de sok szülő örül, hogy elkezdődik az iskola, még akkor is, ha elég későn kaptak tájékoztatást az új szabályokról. A legtöbb táskában ott lesz a maszk és a kesztyű, abban azonban sokan kételkednek, hogy be lehet tartatni az óvintézkedéseket az intézményekben. A legnagyobb bizonytalanság egyértelműen a körül van, mi lesz az influenzaszezon idején. Szülőkkel beszélgettünk arról, milyen gondolatokkal indítják útnak a gyerekeiket a héten.

hvg.hu hvg.hu

Papp Réka Kinga: Évnyitó szabadesésben
 

Papp Réka Kinga: Évnyitó szabadesésben

Érdemi terv nincs, a felkészülés elmaradt, a kora tavaszinál jóval súlyosabb járványhelyzetben mennek a gyerekek iskolába. Pedig lehetett volna készülni: a családok bevonásával, igényfelméréssel, differenciálással, a távoktatási infrastruktúra fejlesztésével. Meg leginkább a követelmények kidobásával. Csupa olyasmivel, amit a Klebelsberg Központ lehetetlenné tesz, sőt, alkalmanként üldöz.









Egy vasalódeszka tetején úsztunk be a nyárba
 

Egy vasalódeszka tetején úsztunk be a nyárba

Kemény volt a június is ebben az évben, sok szembenézéssel és erőfeszítéssel, de néhány ember, akivel ebben az elmúlt hetekben a cikkeinkben foglalkoztunk, azt is megmutatta, hogy mi számít igazán. Összegyűjtöttük a hónap legjobb cikkeit az Élet + Stílus és a Kult rovatból.

hvg.hu hvg.hu





 

"Most azon gondolkodom, ért-e egy nyelvtan négyest a családi béke"

Nagyon nehéz három hónap van mindenki mögött, aki egyszerre próbált dolgozni és a gyerekével otthon tanulni. Arra kértük olvasóinkat, osszák meg velünk, hogyan élték meg a digitális oktatást, mik voltak a legjobb és a legnehezebb pillanatok, megírták-e a gyerek helyett a dolgozatot, vagy hagyták elbukni. Következzenek a legjobb történetek.

hvg.hu hvg.hu


Alig néhány iskola segítette eszközökkel a hátrányos helyzetű diákok távoktatását
 

Alig néhány iskola segítette eszközökkel a hátrányos helyzetű diákok távoktatását

A hátrányos helyzetű diákok egyharmada nem tudott bekapcsolódni a digitális oktatásba azokon a helyeken, ahol vannak tanodák. Ahol nincsenek, ennél is rosszabb lehet a helyzet. A távoktatás sikerességéhez nemcsak az eszközök hiányoznak, de a diákoknak sem tere, sem módszertana nincs az önálló tanulásra, szüleik pedig nem tudnak nekik hatékonyan segíteni – derül ki egy friss kutatásból.

hvg.hu hvg.hu